#
#

J. Hattie. Grįžtamojo ryšio galia

Grįžtamasis ryšys yra vienas stipriausių veiksnių, turinčių įtakos mokymuisi ir pasiekimams, tačiau jo poveikis gali būti ir teigiamas, ir neigiamas. Jo svarba dažnai minima mokymuisi ir mokymui skirtuose straipsniuose, bet stebėtinai mažai naujų tyrimų sistemingai nagrinėja jo reikšmę. Šiame straipsnyje pateikiama konceptuali grįžtamojo ryšio analizė ir apžvelgiami duomenys apie jo poveikį mokymuisi bei pasiekimams. Duomenys rodo, kad nors grįžtamasis ryšys daro vieną didžiausių įtakų, jo efektyvumas priklauso nuo tipo ir pateikimo būdo. Tuomet pasiūlomas grįžtamojo ryšio modelis, kuriame išskiriamos konkrečios ypatybės ir aplinkybės, kuriomis jis tampa veiksmingas, bei aptariami kai kurie dažnai keblūs klausimai, pvz., grįžtamojo ryšio laikas ir teigiamo bei neigiamo grįžtamojo ryšio poveikis. Ir galiausiai, naudojantis pateikta analize, siūlomi būdai, kaip naudoti grįžtamąjį ryšį klasėse, kad padidėtų jo veiksmingumas.


DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.