#
#

Leidiniai

Ugdymo plėtotės centro 2011–2015 m. įgyvendinamas projektas „Kūrybinės partnerystės“ pristato leidinių seriją „Kūrybiško mokymosi ABC“.  

1. „Atmerkti ausis. 2011-2012 m.m. kūrybiško mokymosi istorijos: išbandyti receptai“. 

Knygoje „Atmerkti ausis“ aprašomi dešimt kūrybiško mokymosi projektų iš pirmųjų projekto metų, analizuojami dalyvavusių mokyklų ugdymo iššūkiai bei taikyti kūrybiško mokymosi metodai, padėję tuos iššūkius spręsti.  

Kiekvienos kūrybiško mokymosi istorijos pabaigoje pateikiami konkretūs veiklos pavyzdžiai – „išbandyti receptai“, kurie, tikimasi, įkvėps skaitytojus eksperimentuoti ir imtis kūrybiško mokymosi. Knygoje pristatomi kūrybiško mokymosi projektų pavyzdžiai, aktualūs įvairių dalykų ugdymo turiniui bei įvairioms tikslinėms grupėms. 

Knygą galite atsisiųsti čia



2. „Drąsa keistis. 2012-2013 m.m. kūrybiško mokymosi istorijos: poveikis“.  

Knygoje analizuojami aštuoni kūrybiško mokymosi projektai iš antrųjų projekto metų, aptariami dalyvavusių mokyklų ugdymo iššūkiai bei taikyti kūrybiško mokymosi metodai, padėję tuos iššūkius spręsti. Knygoje išryškinama, kokį poveikį projektai turėjo mokiniams bei kuo projektai buvo naudingi mokytojams.  

Nors problemos, kurias kūrybiško mokymo(si) projektais sprendė atskirų mokyklų mokytojai, yra skirtingos, vienas rezultatas vienija beveik visas aprašytas mokyklas: kūrybinio projekto veiklos plėtojo bendrąsias ių kompetencijas, keitė mokytojų ir visos mokyklos bendruomenės požiūrį į ugdymą. 

Knygą galite atsisiųsti čia.



3. „Pažinimo ekspedicijos. 2013-2014 m.m. kūrybiško mokymosi istorijos: pedagoginės praktikos“.

Knygoje „Pažinimo ekspedicijos“ analizuojami devyni kūrybiško mokymosi projektai iš trečiųjų projekto, 2013-2014 mokslo metų. Ypatingas dėmesys skiriamas kuriančių praktikų ir mokytojų išplėtotoms inovatyvioms ugdymo praktikoms. 

Pasak „Kūrybinių partnerysčių“ ugdymo praktikų inovatyvumą analizavusių VšĮ „Kitokie projektai“ tyrėjų, ugdymo inovacija tiesiog pati neatsitinka, tai sąmoningas mokyklos ir mokytojų pasirinktas kintančių išgyvenimų procesas. Pagrindinė inovatyvaus mokymosi vertė – orientacija į mokymosi procesą. Siekdami atskleisti kūrybiško mokymosi metu naudotų pedagoginių praktikų gausą, į šį leidinį įtraukėme jau ne tik kuo įvairesnes projektų istorijas, bet ir įdomios ar netikėtos, kitose mokyklose pritaikomos ugdymo praktikos pavyzdžius. 

Kūrėjų pasiūlyti kitokie, iš mokyklinės rutinos iškrentantys, tačiau veiksmingi, įtraukiantys ir motyvuojantys, požiūriai į ugdymą paskatino mokytojus ir mokinius eksperimentuoti bei įgalino mokyklų bendruomenes pasinerti į mokymąsi, kuris yra autentiškas, prasmingas ir džiaugsmingas.

Knygą galite atsisiųsti čia.