#
#

Pažink save

Tebūnie šį kartą matematika – daugiausia streso keliantis dalykas projekto dalyviams.

„Pažink save“, – taip garsiuoju Sokrato posakiu galima būtų apibūdinti „Kūrybinių partnerysčių" Juozo Miltinio gimnazijoje tyrinėjimo sritį.

Kas lemia tą įtampą? Ar galime atrasti būdų, kaip „sausą“ dalyką paversti kūrybiniu džiaugsmu? Išteklių paieška savyje, savo klasės bendrume, mokinio ir mokytojo bendravime – iššūkis ne iš lengvųjų. Ypač kai sunku nugalėti savo ambicijas, baimes, išankstines nuostatas, stereotipus. O matematika – impulsas kūrybiškai veiklai, vedančiai į išsikeltą tikslą.
Projekto dalyviai – pirmoji gimnazijos klasė. Daug individualybių, pozityvus nusiteikimas, viltys jaustis mokykloje laimingiems, norisi patirti buvimo kartu, vienybės džiaugsmą. Bet, kaip pripažįsta patys projekto dalyviai, ne taip lengva tai padaryti. Kartais nežinai kaip. Klasė kelia sau aukštus reikalavimus, atsiranda baimė suklysti, o su ja – ir įtampa. Logiškas rezultatas – esu nelaimingas. Tad I g klasė leidžiasi į laimės mokykloje paieškas.

 

Projektinė veikla apima tokias Bendrojo ugdymo sritis:

  • Gimtosios (Lietuvių) kalbos
  • Matematikos
  • Meninio ugdymo (dailės, muzikos, teatro,  šokio)
  • Bendrųjų kompetencijų ir gyvenimo įgūdžių ugdymo

Kaip tai vyko?

 
Nuspręsta išbandyti socialinių žaidimų kelią – juk ne pati matematika yra didžiausias galvos skausmas, o nejaukumas, kad galiu ko nors nesuprasti, atrodyti kvailesnis. Gal trūksta draugų ar mokytojos padrąsinimo, supratimo. Suprasti – tai pirmiausia pažinti. Pasirodo, daug ko nežinai net apie suolo draugą, o ką jau kalbėti apie matematikos mokytoją. Socialiniai žaidimai kartu su savo mokytoja – pagrindinis projekto principas. Antra, prisijaukinti matematiką, gal net pajuokauti su ja. Pavyzdžiui, sukurti kolektyvinį eilėraštį apie parabolę, įpusėjus matematikos pamokai, 1 minutę pašokti.

Dauguma metodų skirti pajusti bendrumą, pasitikėjimą partneriu, atskleisti šalia esančio žmogaus (ir net savo) dar nepastebėtą, neatpažintą talentą.

Savęs pažinimo kelią norisi suvokti, įsisąmoninti. Tam skirtos pamokų pabaigos refleksijos ir pamokų fragmentų filmavimas, kad projekto pabaigoje galėtume suprasti, kaip ėjome ir kur nuėjome.

Ryškiausi įspūdžiai

Vienas ryškiausių įspūdžių – po bendrumą ugdančių trenažų atlikti beveik neįmanomą užduotį: sporto salėje apversti 2 čiužinius, ant kurių vos sutilpusi stovi visa klasė. Ir pavyko! Tai buvo tos dienos emocinė kulminacija. Kai labai nori, kai esi visa širdimi kartu su bendraklasiais ir mokytoja, įmanoma viskas.

Dar viena patirtis – suvokti save ir kitus ypatingomis aplinkybėmis. Užrištomis akimis, nesikalbant, reikia ištempti siūlą taip, kad išeitų kvadrato figūra. „Įdomu stebėti, kaip elgiasi žmonės tokioje keistoje situacijoje, – dalijosi įspūdžiu viena projekto dalyvė. – Vieni sutrinka, atsidūrę tamsoje, negalėdami kalbėti ir tiesiog nieko nedaro, kažko laukia, o kiti imasi iniciatyvos, veikia.“

Pažinti save ir kitus įdomu. Ar kas nors keičiasi klasės gyvenime, matematikos pamokose? Nors truputį? Į šį klausimą turbūt bando atsakyti ne vienas moksleivis. Tikriausiai to paties klausia savęs ir mokytojai, ir mūsų kūrybiškoji Solveiga.

Atgal



DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.