#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Renginiai

   
Forumas kūrybiškumui ugdyti „Kūrybinės jungtys“: lektorių mintys ir dalyvių įspūdžiai


Spalio 22-23 dienomis Vilniuje vyko forumas kūrybiškumui ugdyti „Kūrybinės jungtys“, kurio metu buvo kalbama ir diskutuojama apie kūrybiškumą, kūrybišką mokymąsi, jų svarbą ir reikšmę šiandieniniame iššūkių amžiuje. Paprašėmė forumo dalyvių pasidalinti mintimis apie renginį (išsamų straipsnį apie forumą skaitykite žemiau, po įspūdžių skilties).


Įspūdžiai po forumo


Dr. Artūras Vasiliauskas, Britų tarybos atstovybės Lietuvoje vadovas

Forumas parodė, kad projektas įgyvendina savo tikslus. Tą galima buvo suprasti iš pranešimų, kuriuose pademonstruoti „Kūrybinių partnerysčių“ inicijuotų tyrimų rezultatai. Britų taryba padėjo šiam projektui ateiti į Lietuvą, todėl džiugu pamatyti, ką dabar daro konkrečios mokyklos. O šiuo požiūriu naujienų visada yra. Matai, kaip žmonės gali kažką kūrybiško nuveikti, kaip jie yra įkvėpti šiuo projektu. Juk tikros kūrybinės jungtys yra tai, kas naujai susieja žmones. Jos gimsta, kai žmonės įsikelia sau naujus tikslus ir ambicijas.

Rimas Marcinkus, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus Formaliojo ugdymo poskyrio vedėjas

Kūrybiški sprendimai buvo matyti net laukiant registratūroje. Visos detalės ir smulkmenos forume buvo profesionaliai apgalvotos, o programa gerai subalansuota – nuo teorinių ir praktinių dalių iki dalyvių dalijimosi sukaupta patirtimi. Tai, kas forumo metu buvo kalbama, man rūpėjo ir rūpi iki šiol. Tiesa, nustebino, jog kai kurie dalykai, pavyzdžiui, pamokų organizavimas netradicinėje aplinkoje ar komandų būrimas sprendžiant įvairias problemas, kai kuriose mokyklose vis dar priimami kaip naujovė. Buvau įsitikinęs, kad tokie metodai įgyvendinami jau seniai. Tačiau visada sakau: ne vėlu pradėti ir daryti kažką kitaip. Mane nustebino, kad meno darbuotojai, kurie buvo integruoti į mokyklas, iš tikrųjų padėjo spręsti visos švietimo sistemos problemas. Nors specialaus pasiruošimo tam ir neturėjo.

Marija Vyšniauskaitė, Laisvosios rinkos instituto Švietimo centro vadovė

Forumo metu buvo jaučiama, kad viskas daroma ne dėl formalumo, bet iš poreikio, idėjos ir noro. Netikėtai gera ir įvairi programa: nuo rytinio dalyvių šokio iki filosofo Kristupo Saboliaus paskaitos. Buvo viskas, ko reikia geram forumui ir dar daugiau. Man kūrybinės jungtys yra kritinio mąstymo procesas. Jos atsiranda netikėtai susijungus dalykams, kurie prieš tai neturėjo jokių aiškių ryšių. Kai tai atsitinka, šios jungtys iš tavo galvos gali persikelti į išorinį pasaulį. Ir tai padeda pasaulį pamatyti kaip vientisą įvairių galimybių erdvę. Tai galioja visose sferose. Pradedant skirtingų mokomųjų dalykų integracija mokykloje, netikėtų sprendimų priėmimu darbe ar naujų mokslinių įžvalgų atsiradimu.


 Apie forumą

„Šioje salėje susirinko mūsų svajonių auditorija. Žmonės iš ugdymo, mokslo, kultūros, meno sričių. Sričių, kurios mums yra labai svarbios. Šie žmonės tiki, kad tai, ką mes visi patyrėme kūrybiško mokymo metu, gali pasklisti plačiau“. Tokiais žodžiais Milda Laužikaitė, „Kūrybinių partnerysčių“ vadovė, sveikino forumo kūrybiškumui ugdyti „Kūrybinės jungtys“ dalyvius.

Jos teigimu, šio forumo tikslas buvo suvokti ir perteikti, ką „Kūrybinių partnerysčių“ bendruomenė patyrė per ketverius programos metus Lietuvoje, kuo gyveno, ką spėjo įgyvendinti ir kokią kryptį gali visam tam suteikti.

„Forumas buvo ideali erdvė diskutuoti apie kūrybiškumą kaip svarbų XXI a. gebėjimą ir pozityvių nuostatų šaltinį, kuriam atsiveria mokytojai, mokiniai, meno ir mokslo žmonės. Didelis dėmesys buvo skirtas ir partnerystei tarp mokytojų ir kūrybinių sričių profesionalų. Be šių žmonių bendradarbiavimo neįsivaizduojama visa „Kūrybinių partnerysčių“ veikla. Dėkoju dalyvavusiems ir raginu nesustoti, toliau kurti aplinką, kurioje skleistųsi visų mūsų drąsios ir kūrybiškos idėjos“, – sako programos vadovė.

Dvi dienas forume švietimas jungėsi su kūryba, o teorija su praktika. Buvo pristatyti „Kūrybinių partnerysčių“ inicijuotų tyrimų rezultatai, vyko kūrybinės dirbtuvės. Pranešimų sesijose lektoriai iš Lietuvos ir užsienio svarstė, kaip galima įgyvendinti kūrybišką mokymąsi mokykloje, kokių kelių reikia jam skleistis, kaip prie to gali prisidėti mokytojai, mokiniai, tėvai, žmonės „iš šalies“.

Mokymosi pratybose kino režisierius Tomas Smulkis ir geologas Simonas Saarmann gilinosi, kaip geologija ir kino montažas gali padėti suvokti save kaip aplinkos ir istorijos dalį. Choreografė Auksė Luišaitė ir Rytų kovos menų mokytojas Andrius Zaidovas parodė, kaip nesėdėdami anonimiškai įkalinti kėdėje, mokiniai per pamoką gali įsitraukti, atrasti, jaustis saugiai ir kartu dirbti.

Specialioje „Istorijų salėje“ „Kūrybinių partnerysčių“ dalyviai – mokytojai, kūrybinių sričių profesionalai – dalinosi autentiškomis patirtimis, gautomis žiniomis, įspūdžiais ir patirtomis emocijomis iš mokyklų.

Vienas iš forumo pranešėjų, profesorius Jamesas S. Caterallis, kūrybiškumo tyrimo centrų JAV ir Jungtinėje Karalystėje direktorius, akcentavo, kad mokymuisi būtina kūrybiška erdvė. Tačiau mokykloje tokių erdvių, pasak jo, vis dar mažai.

„Mokymasis vertingas tada, kai mes patys patys ieškome ir randame sprendimus. Vaikai turėtų būti skatinami kritiškai ir laisvai mąstyti. Kad tai įvyktų, visiems reikia būti atviriems naujoms galimybėms bei patiems jas kurti“, – forume teigė profesorius.

Filosofas Kristupas Sabolius bandė atsakyti į klausimą, koks kūrybiškumo, žinojimo, mąstymo ir vaizduotės vaidmuo šiuolaikiniame technologijų epochoje. Joe Hallgartenas, Karališkosios menų, gamybos ir komercijos skatinimo draugijos Veiklos ir tyrimų centro ugdymo direktorius, pranešime klausė, ar įmanoma įsisteminti kūrybiškumą.

Forumą „Kūrybinės jungtys“ organizavo projekto „Kūrybinės partnerystės“ komanda, kurią inicijavo Švietimo ir mokslo ministerija bei iš dalies remia Europos socialinis fondas. Programą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.


Informacija iš forumo „Kūrybinės jungtys“:


Nuotraukų albumas: 1 diena ir 2 diena



 
 
 
      
 
 
 
      
 
 
 
DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.