#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Tinklo susitikime „Kūrybinių partnerysčių“ bendruomenė dalinosi kūrybiško mokymosi patirtimi

„Negalvokime, kad esame Don Kichotai, kovojantys su vėjo malūnais. Šia programa kuriame ateities mokyklą“, – sakė Zita Bezarienė, Šiaulių Raudėnų pagrindinės mokyklos direktorė, sveikindama kūrybiško mokymosi programos „Kūrybinės partnerystės“ tinklo susitikimo dalyvius. Rugsėjo 23 dieną į jį rinkosi programoje dalyvavę ir dalyvaujantys Lietuvos mokytojai, mokiniai ir kūrybinių sričių atstovai.

Mildos Laužikaitės, programos vadovės, teigimu, pagrindinis susitikimo tiklas buvo artimiau vienas kitą pažinti, pasidalinti įkvepiančiomis istorijomis, įžvalgomis ir idėjomis.

„Per tris metus mokytojai, mokiniai ir kūrėjai atrado ir patyrė bendravimo ir bendradarbiavimo džiaugsmą ir naudą. Jie pradėjo tikėti ir pasitikėti vieni kitais. Mokyklų bendruomenėse gimė jautrumas kūrybiškoms mokinių savybėms ir idėjoms. Dalinkimės istorijomis, kad suprastume, kas unikalaus įvyko. Ir kas įvyko bendro. To, kas mus sieja. Pokalbis ir dalinimasis padės įprasminti šį projektą“, – susitikimo dalyviams teigė M. Laužikaitė.

Pasak vadovės, per tris programos metus susidurta ir su iššūkiais, kuriuos šiandien turi įveikti visa kūrybiška programos bendruomenė. Pavyzdžiui, reikia keisti įsitikinimą, kad mokymasis vyksta tik sėdint klasėje ir skaitant vadovėlius, kad pamoka privalo trukti 45 minutes. Mildos Laužikaitės teigimu, „Kūrybinių partnerysčių“ inicijuotų tyrimų rezultatai parodė, kad neįprastose pamokose, netradiciškai naudojant laiką vaikai taip pat mokosi ir išmoksta.

Tinklo susitikimo dalyvius pasveikino Rūta Kačkutė, Lietuvos Respublikos Prezidentės patarėja, kuri įsitikinusi, kad „Kūrybinės partnerystės“ yra vienas iš geriausių pavyzdžių, kaip galima kūrybiškai spręsti įvairias problemas. Projekte dalyvaujantys žmonės, pasak jos, kuria kūrybiško bendravimo būdą – prasmingą dabar ir naudingą ateityje.

„Tikiu šiuo projektu, jis pakeis ne tik mokyklą, bet ir švietimo sistemą. O per tai – ir visą visuomenę. Linkiu jums kuo daugiau kūrybiškų sumanymų, kuriuose jūs atsiskleisite ir atrasite tai, ko galbūt patys nežinote“, – sakė R. Kačkutė.

Patirtimi ir įspūdžiais apie kūrybišką mokymąsi, vykdytus kūrybinius projektus dalinosi ir programoje dalyvavę mokiniai. Vilniaus rajono Pagirių gimnazijos mokinė papasakojo, kad „Kūrybinių partnerysčių“ metu suprato, jog kurti gali kiekvienas, kad kūryba nėra tik menininkų privilegija.

„Kurti gali visi. Ir tas klasiokas, kuris tik mane vadindavo „menininke“ ir iš to juokdavosi. Ir tas, kuris bijodavo kūrybos, sakydavo „tai ne man“. Supratau, kad pirmas prisilietimas prie kūrybos gali būti gražus ir jautrus dalykas, mažas stebuklas. Stebėjau save ir bendraklasius, patiriančius kažką naujo, neišbandyto, nepažįstamo“, – apie programą sakė gimnazistė.

„Kūrybinės partnerystės“ nebėra kažkas nepažinto ir neatrasto, teigė Z. Bezarienė. Programa paliko gilų pėdsaką daugelyje Lietuvos mokyklų. „Norėtųsi, kad ši programa apimtų visas Lietuvos mokyklas. Tik tada mes galėsime sėkmingai įgyvendinti savo misiją rengti jauną žmogų savarankiškam gyvenimui, išmokyti jį drąsiai pasitikti XXI amžiaus iššūkius“, – sakė direktorė.

Tinklo susitikime dalyviai ne tik dalinosi istorijomis, bet ir dalyvavo idėjų dirbtuvėse „Kaip įgyvendinti Manifestą už kūrybišką mokyklą“. Jų metu svarstė, kaip manifesto idėjas paversti realybe, ko reikia, kad mokykloje būtų pastebėtos asmenybės, legalizuoti jausmai, mokiniai nebijotų klausti ir klysti, kad išlaisvintų smalsumą, kurtų naujas pažinimo erdves ir per tai keistųsi.

 
 
 
      
 
 
 
DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.