Ženklų dirbtuvės
Remiantis ženklo / simbolio, kaip
labai svarbia komunikavimo priemone, sąvoka, projektu stengiamasi kurti
ir suprasti įvairaus pobūdžio (tekstinius, emocinius, kūno kalbos,
vaizdinius ir pan.) ženklus, turinčius ne tik potekstę, bet ir
lavinančius vaizduotę.
Pagrindinė projekto tema sukasi apie
vietos istoriją, o kaip priemonė šiai istorijai suvokti pasirinktas
Vilkyškiuose XX a. pirmoje pusėje gyvenęs žymus vokiečių rašytojas
Johanesas Bobrovskis, kurio tekstai ir jų reikšmės bus naudojami per
teatrinį spektaklį – performansą.
Taip vienu metu projekte
dalyvaujantys dešimtokai skatinami domėtis savo kraštu, per fizinius ir
emocinius pojūčius suvokti informaciją bei paprastomis priemonėmis
sukurti scenografiją, kuri atspindi ir kūrybiškos aplinkos susikūrimo
modelį.
Naudotos priemonės ir metodai:
- aktorinio meistriškumo, improvizacijos, dėmesio valdymo,
raiškiojo skaitymo pratybos, scenografijos veiksmo erdvei apipavidalinti
kūrimas;
- kuriama paroda instaliacija Vilkyškių krašto istorijos bei J. Bobrovskio kūrinių pavadinimų temomis;
- kuriamas demonstracinis filmukas, atspindintis projekto procesą, pristatantis dalyvius ir pan.;
- kuriama / renkama muzika spektakliui ir erdvei užpildyti per pasirodymą;
- galutinis projekto rezultatas – 20–30 min. performansas kūrybiškai apipavidalintoje nenaudojamo mokyklos pastato dalyje.
Bene ryškiausi prisiminimai iš
apsilankymo muzikiniame spektaklyje „Smuikininkas ant stogo“ Klaipėdoje;
išvykos į vietas, kuriose lankėsi ir apie kurias rašė J. Bobrovskis.
„Projektui įpusėjus, drąsiai galiu
teigti, kad įgyvendiname kūrybiško mokymosi projektą, kuris neabejotinai
paskatins tolesnius kūrybiškumo pokyčius Vilkyškių vidurinėje
mokykloje“, – kūrėjas Ramūnas Kaubrys.
„Klasė tapo susitelkusi, draugiškesnė.
Labai patinka kurti dekoracijas. Laukiame pirmadienių“, – santrauka iš
dešimtokų atsiliepimų.
Atgal