#
#

METAMORFOZĖS - pasitikėjimą auginanti partnerystė

Mūsų tikslas – pasitikėjimo savimi ir kitais auginimas bendraujant / bendradarbiaujant, kaip bendros veiklos turiniu remiantis licėjaus vertybėmis.

Norime sukurti kūrybiškas, įdomias ir jaukesnes aplinkas bendravimui, ugdančiam pasitikėjimą vienų kitais bei pačiu savimi. Visos vizualizuotos vertybės mokyklos erdvėse turėtų priminti penkias pamatines licėjaus vertybes: pasitikėjimą, toleranciją ir pagarbą, atvirą bendravimą, patriotiškumą, bei laisvės ir atsakomybės suderinimą.

Taip pat siekiame parodyti mokiniams ir mokytojams, kad kūrybiškai bendradarbiaujant auga pasitikėjimas ir savimi, ir kitais; motyvuoti juos tęsti kūrybinį bendradarbiavimą kitomis formomis, pritaikyti metodus kasdienėje ir ugdymo veikloje.

Projekte dalyvauja pirmos klasės mokiniai ir auklėtoja. Taip pat lietuvių k., matematikos, meninio ugdymo, kūno kultūros, socialinių mokslų mokytojai.

Apie viską – nuo pradžių

Pagal mokinių ir mokytojų įsivardytas ir išgrynintas vertybes kuriami bei įgyvendinami interjero aplinkos elementai, jaukinantys aplinką ir atliekantys komunikacijos funkciją. Mokykloje tapomos sienos, kuriami ir gaminami baldai, vitražai, sąveikieji žaidimai, stacionariosios instaliacijos bei kiti elementai, prikeliantys „naujam gyvenimui“ ne itin mėgstamas arba atvirkščiai – ypač dažnai lankomas licėjaus vietas.

Gerindami mokyklos mikroklimatą, įrengdami kūrybiškas erdves bendrauti, gerindami mokinių ir mokytojų dvasinę savijautą ir stiprindami vertybes kaip pamatinę ugdymo priemonę mes kūrėme palankesnę atmosferą akademiniams ugdymo tikslams siekti. Taip pat nuolat suteikėme naujų komandinio darbo metodikų, kurias galima efektyviai pritaikyti ugdant kalbinę, kultūrinę ir pilietinę bei mokėjimo mokytis, komunikavimo (tarpasmeninę) kompetencijas, pavyzdžių.

Mūsų projekto dalyvių susitarimas – „Čia nėra mokinių ir mokytojų, yra lygiaverčiai žmonės su skirtingomis patirtimis.“

Kaip viskas vyko

Pirmą savaitę dalyviai apibūdina kaip nežinomybę, intrigą.

Pabendravę su mokytojais asmeniškai, mokiniai komentavo: „Mokytojai irgi žmonės.“ O štai mokytojai stebėjosi, kaip mokiniai spėja padaryti tiek daug dalykų per tiek mažai laiko. Pagyrų sulaukė ir kūrybinė agentė Ingrida: „Įdomūs organizavimo metodai“, „jaunatviška, kūrybinga moteris“.

Antroji savaitė buvo laisvesnė. Gerų emocijų suteikia įvairūs grupiniai darbai bei „plojimas“, kai visa grupė turi vienu metu darniai suploti. Laiko diskusijoms šiek tiek per mažai – reikia išsirinkti tyrinėjimo sritį, numatyti veiklas, išsirinkti vieną iš keturių pasiūlytų.

Įspūdžiai iš pirmų lūpų

Agnė B. (2012-04-18)
„Šiandien prasideda „Didžioji savaitė“. Šios kuklios 7 dienos yra skirtos įgyvendinti licėjaus patalpų keitimo projektą... Taigi batalionai išžygiavo ir okupavo savo išsirinktas vietas, nuo šiol tos vietos nebebus tokios, kokias prisimenate.“

Gintarė, klasės auklėtoja (2012-04-20)    
„Bene džiugiausias dalykas, kurį patyriau šią savaitę, tai galimybė taip ilgai pabūti su visa savo klase... Neformali aplinka ir bendra veikla suartino daugelį.“

Mantas P. (2012-04-25)
„Smagu, kad mums padeda žmonės iš kitų grupelių ar tiesiog praeiviai. Jau po truputį ima ryškėti galutinės darbų formos ir mes pradedam jausti, kad prisidedam prie mokyklos tobulinimo.“

Mokytoja Linoreta (2012-04-25)
„Jei nori pakeisti savo gyvenimą, bet nežinai kaip, vertėtų įsijungti į kūrybinį projektą...
Tradicinis kuriančio žmogaus paveikslas: sėdi, mąsto, dūsauja, žiūri į tolį... Kaip tai toli nuo kuriančių žmonių paveikslo licėjuje.

Čia kūryba prasideda nuo suplojimo, išsikalbėjimo ir galiausiai darbų pasiskirstymo. Šiandienos kūrybinį procesą išgyvename, jaučiame skirtingai. Deja, skrajojimo padebesiais nėra. Dažniausiai galvoje besisukanti mintis: „Kaip padaryti?“, „Kaip geriau padaryti?“. Procesas išsunkia visapusiškai, bet teikia džiugesio dirbant kartu; smagu, kai matai, kaip po truputį kalbos materializuojasi ir virsta tikrove. Labai gera matyti kuriančių ir idėjas įgyvendinančių žmonių veidus: atviri ir labai geranoriški, kiekvienas svarbus ir atsakingas už tai, ką daro.“

Didžiulė vienas kito pažinimo ir bendravimo patirtis

Didžiausias rūpestis, ar visi supras, ką mes norėjome pasakyti savo kreivais veidrodžiais, akinių stendu, šaškėmis, durimis ir vitražu su laikrodžiu, vaikiškomis „klasėmis“. Kam skirta erdvė po laiptais, ką simbolizuoja nutapytas miestas ant sienos.

Ingrida (kūrybos agentė) pasiūlo prie kiekvieno kūrinio pritvirtinti lentelę su vertybe ir idėja, kurią norėjo išreikšti. Po pasitarimo gimsta konkretūs pasiūlymai. Lentelės išliks ir ateinančioms kartoms pasakos apie projektą.

Projekto pradžioje pasirinktos šios pamatinės vertybės kaip bendradarbiavimo ir bendros veiklos pagrindas. Prie jų bus užrašytos tokios mintys:

Pasitikėjimas.

Pasitikėdami vieni kitais įgyjame pasitikėjimo savimi. (Prie šaškių lentos)

Tolerancija ir pagarba žmogui. Veidrodžiai iškreipia tik mūsų išorę. (Prie kreivų veidrodžių) Visi mes žiūrime pro skirtingus akinius. (Prie akinių III aukšte)

Patriotiškumas. Gera ir jauku čia. (Erdvė prie laiptų). Tėvynė sukūrė mus – mes kuriame Tėvynę. (Miestas ant sienos I aukšte)

Atviras bendravimas. Nuoširdus ir spalvingas bendravimas sujungia mus. (Erdvė prie 110 kab.)

Laisvės ir atsakomybės suderinimas. Durys į laivę – atsakomybė. (Prie nupieštų durų)

Dabar visi supras, ką kalba viena ar kita erdvė, kaip I c interpretavo vertybę ir kaip ją vizualizavo.

Ketvirtadienį visi pluša prie miesto. Dabar vėl visi drauge vienoje erdvėje kuria ir tuo labai džiaugiasi. Mokytojai irgi su teptukais rankose – dirba visi drauge. Rytoj projekto pristatymas licėjaus bendruomenei.

Gintarė, klasės auklėtoja
„Pabandžiau tapyti mokytis iš tų, kuriuos visada mokiau pati, ir man patiko toks... lengvas jausmas atsikratyti ATSAKOMYBĖS ir pabūti šalia, kaip lygus su lygiu.“

Filmavimo grupė skuba sumontuoti filmą ir visiems parodyti, kaip vyko projektas

Gegužės 4 diena – ši diena geriausiai atspindi projekto pavadinimą „METAMORFOZĖS – pasitikėjimą auginanti partnerystė“. Visi kupini pasitikėjimo savimi, dirba kaip darni komanda, todėl gana greitai gimsta projekto pristatymo scenarijus.

Rytą visus pasitinka skelbimas, kviečiantis į Metamorfozių pristatymą per ilgąsias pertraukas. Visus kviečia šaukliai, aplankantys kiekvieną klasę ir deklamuojantys eiliuotą žodinį kvietimą. Nubraižytas Žemėlapis neleis lankytojams pasiklysti.
Prie kiekvienos erdvės pirmokai ir mokytojai pasikeisdami pasakoja apie savo vertybę ir erdvės paskirtį. Lankytojams siūloma savo įspūdžius užrašyti atsiliepimų lapuose.

Metalo dirbtuvėse nesustodamas sukasi filmas, kuriame visi gali pamatyti projekto veiklos procesą.

13.00 val. prasideda PABAIGTUVIŲ ŠVENTĖ. Direktorius sveikina visus, sukūrusius licėjuje daug gražių ir jaukių erdvių, kurios kviečia ne tik bendrauti, bet ir prisiminti vertybes.
Kūrybos agentė Ingrida visus vaišina pica, Mindaugas (kuriantis praktikas) rodo nuotraukas, kuriose užfiksuotos jau praeitimi tapusios veiklos akimirkos.
Visų veidai švyti, visi laimingi. Metamorfozės visur: licėjuje, I c mokinių ir mokytojų veiduose, jų santykiuose.





DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.