#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Pirmuosius „Kūrybinių partnerysčių“ projektus įgyvendinusių Lietuvos mokyklų patirtis pristatoma tarptautiniame Forume kūrybingumui ugdyti

Birželio 7 – 8 dienomis Vilniuje, parodų ir kongresų centre LITEXPO vyksiančiame Forume kūrybingumui ugdyti tarptautinio garso ekspertai iš Jungtinės Karalystės, Austrijos, Prancūzijos, Švedijos ir Lietuvos, kūrėjai bei mokytojai dalinsis savo įžvalgomis apie iššūkius mokykloje. Renginio metu bus pristatyta Lietuvos mokyklų patirtis, pirmą kartą šalyje pritaikant „Kūrybinių partnerysčių“ mokymosi programą.

„Lankydamasis Lietuvos mokyklose, likau sužavėtas, kad per trumpą laiką čia įvyko svarbūs pokyčiai – į kūrybingumo ugdymo veiklą, drauge su kūrėjais, aktyviai įsitraukė ne tik mokytojai, bet ir moksleiviai, jų tėvai. Akivaizdu, kad vis daugiau žmonių supranta, jog mokykloms būtina keistis, o „Kūrybinių partnerysčių“ modelis sėkmingai sprendžia mokymosi iššūkius tarptautiniu mastu“, – sakė tarptautinis kūrybiško ugdymo ekspertas, Jungtinės Karalystės nevyriausybinės organizacijos „Kūrybiškumas, kultūra ir ugdymas” (angl. „Creativity, Culture and Education”) vadovas Paulas Collardas.

Pasak P. Collardo, Jungtinės Karalystės vyriausybė turi tyrimo duomenis, rodančius, kad apie 60 proc. būsimų darbo vietų dabartiniams moksleiviams dar nėra sugalvotos, o edukacinė sistema vis dar pagrįsta parengimu profesijai. Eksperto įsitikinimu, ruošiant jaunus žmones savarankiškam gyvenimui, svarbu ugdyti jų kūrybingumą, kuris padėtų atremti sparčiai besikeičiančio pasaulio iššūkius, kad jauni žmonės gebėtų kurti ateities darbo vietas, mokytis bei sėkmingai pritaikyti savo žinias.

Drauge su P. Collardu pranešimą apie kūrybingumo sampratą skaitys Vinčesterio universiteto mokymosi mokslų profesorius, „Real-World Learning“ centro direktorius iš Jungtinės Karalystės Guy Claxton. Humanistinės ugdymo tradicijas aptars UNESCO ir Europos Tarybos kultūros politikos ekspertas dr. Michael Wimmer iš Austrijos, kūrybiško mokymosi iššūkius įvardys Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO), Paryžiaus Švietimo ir inovacijų instituto daktaras Francesco Avvisati.

Dviejų dienų forume vyksiančiose darbo sesijose patirtimi dalinsis mokytojai iš Jungtinės Karalystės Rachel Woods ir James Kerfoot, diskusijas ves Vilniaus Universiteto (VU) Religijos studijų ir tyrimų centro bei Filosofijos katedros profesorius, habilituotas daktaras Tomas Sodeika, socialinių mokslų daktarė Asta Lapėnienė iš Vytauto Didžiojo Universiteto (VDU) Švietimo studijų centro bei VU profesorė, Edukologijos katedros vedėja habilituota daktarė Lilija Duoblienė. Forumo kūrybingumui ugdyti moderatorius – VDU profesorius, filosofas, habilituotas daktaras Gintautas Mažeikis.

Svarbiausi Forumo pranešimai ir ryškesnės diskusijos iš darbo grupių bus tiesiogiai transliuojamos internetu. „Kūrybinių partnerysčių“ programos projektus įgyvendinusios Lietuvos mokyklos savo patirtį pristatys Forumo metu veikiančioje Mokyklų mugėje, o išsamesni projektinės veikos aprašymai skelbiami „Kūrybinių partnerysčių“ tinklapyje internete

DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.