Jelena Tamulienė

Ar galėtumėte paaiškinti, kodėl, norėdami išspirti duris, įsibėgėjame? O ar žinote, kokia puse kankorėžis nukrenta ant žemės ir kodėl? Ar galėtumėte, pasižiūrėję į augalo lapus, pasakyti, ar jam geriau augti sausoje patalpoje ir kaip jis turi būti laistomas? Ar žinote, kaip pamatyti, kada prasideda dirvožemio druskėjimas ir kaip nustatyti šio proceso atsiradimo priežastis? Ar žinote, kodėl R. Berankis ir kiti tenisininkai smūgiuoja kamuolį taip, kad jis suktųsi? Ar žinote, kodėl draudžiamieji ženklai yra raudoni?...
Visa tai galima paaiškinti atlikus pačius papraščiausius artimiausios aplinkos stebėjimus ir tyrimus pačiais papraščiausiais prietaisais. Kviesčiau atlikti tyrimus, ne tik tuos, kurie jau yra kitų aprašyti, bet ir patiems stebėti artimiausioje aplinkoje vykstančius reiškinius, kelti hipotezes, daryti prielaidas, jas tikrinti, rasti paaiškinimus ir jei reiškiniai nepageidaujami, remiantis savo tyrimo rezultatais, juos pašalinti. Mokiniams projekte padėčiau formuoti tyrėjo įgūdžius, su mokytojais galėčiau pasidalinti turima patirtimi, kaip fizikos pamokas padaryti įdomesnes ir lengvesnes, o mokyklos bendruomenę įtraukčiau į bendrą veiklą. Noriu, kad pažinimo džiaugsmą patirtų kiekvienas moksleivis ir gamtos mokslai būtų įdomiausi, o ne sunkiausi, mokykloje dėstomi dalykai.