#
#
Mes socialiniuose tinkluose
#
#

Vilniuje ir Klaipėdoje surengti įvadiniai seminarai šių mokslo metų „Tyrinėjančių mokyklų" programos mokytojams ir kūrybos agentams

Spalio 22 – 23 dienomis pusšimtis „Tyrinėjančių mokyklų” mokytojų iš Vilniaus, Kauno, Lazdijų, Pakruojo ir Utenos rajonų ir 25 kūrybos agentai susirinkę sostinėje, ruošėsi tolesniems projektinės veiklos žingsniams, tarsi pradėdami ilgą atradimų kelionę per neištyrinėtas kūrybiško mokymosi erdves. Spalio 25 - 26 dienomis įvadinis seminaras Vakarų ir Vidurio Lietuvos mokytojams bei kūrybos agentams vyks Klaipėdoje

Pirmą susitikimo dieną mokytojai gilinosi į „Kūrybinių partnerysčių” programos tikslus – per mokyklų ir kūrėjų bendradarbiavimą skatinti kūrybišką mokymąsi, aptarė pagrindinius procesus – planavimo, įgyvendinimo ir vertinimo, įsivardino savo lūkesčius bei gilinosi į kūrybiškumo kalbos galimybes.

Apie projekto metu pastebėtų pokyčių fiksavimo svarbą ir metodus išsamiai pasakojo „Kūrybinių partnerysčių” projekto ekspertė, Vytauto Didžiojo Universiteto socialinių mokslų daktarė Asta Lapėnienė.

Antrąją dieną prie mokytojų prisijungė kūrybos agentai, kurie yra dialogo tarp mokyklos, moksleivių ir kuriančiųjų praktikų katalizatoriai. Šiais mokslo metais „Tyrinėjančių mokyklų” programoje dirba keletas kūrybos agentų, padėjusių įgyvendinti kūrybiško mokymosi projektus ir pernai. Pernykštė agentų patirtis ir įspūdžiai naujų „Tyrinėjančių mokyklų” mokytojams leido tiksliau įsivardyti mokyklų išsikeltus iššūkius, aiškiau apsibrėžti numatomą tyrinėjimo sritį.

Pasak „Kūrybinių partnerysčių“ Mokyklų grupės vadovės Audronės Margenytės, svarbiausia šiuose susitikimuose yra tai, kad mokytojai ir kūrybos agentai turi galimybę drauge aptarti būsimą veiklą, nusibrėžti gaires bendradarbiavimui.

„Betarpiškas, neformalus bendravimas, diskusijos ir užsiėmimai darbo grupėse daugumai susitikimo dalyvių suteikė ne tik naudingos informacijos, bet ir stiprų įkvėpimą imtis veiklos. Susitikimo pradžioje mokytojai minėjo jaučią tam tikrą neapibrėžtumą, tačiau jau kitą dieną jų pasiryžimas keisti kasdienį požiūrį ir nusistovėjusį nuobodų mokymąsi įgavo apčiuopiamesnį pavidalą, sužadino naujas mintis ir idėjas“, – sakė A. Margenytė.

Tarytum planuodami kelionę, mokytojai ir kūrybos agentai ieškojo metaforų ir svarstė, koks bus jų kūrybiško tyrinėjimo maršrutas, numatė artimiausias stotelės – susitikimus su moksleiviais, aptarė, kaip su kelionės draugais pradėti ir palaikyti atvirą pokalbį – svarbų kūrybiško mokymosi aspektą, nusakantį bendradarbiavimą, apsikeitimą patirtimi ir jos aptarimą – vadinamąją nuolatinę refleksiją.

„Tyrinėjančių mokyklų” programa „Kūrybinių partnerysčių” projekte vykdoma antrus metus. Praėjusiais mokslo metais kūrybiško mokymosi aplinką moksleivių klasėse ar grupėje tyrinėjo43 Tyrinėjančios mokyklos”. 2012 – 2013 mokslo metais šią programą pasiryžę įgyvendinti 50 naujai atrinktų Lietuvos mokyklų.

Daugiau įspūdžių iš „Kūrybinių partnerysčių" seminarų rasite socialiniame tinkle facebook.com


DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.