#
#

Meilė tarp šūvių

Projektu siekta padėti atsiskleisti įvairių gebėjimų ir mokymosi stilių mokiniams, skatinti geranoriškus santykius tarp mokinių ir mokytojų.

Projekto vykdymas paskatino aktyvesnį mokinių tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą bei bendradarbiavimą su mokytojais. Mokiniai suprato mokomųjų dalykų naudą realiame gyvenime. Ugdytas pilietiškumas bei gilesnis susidomėjimas sudėtingu Lietuvai istoriniu laikotarpiu. Mokėsi tolerancijos ir geranoriško požiūrio į kito nuomonę. Projekte dalyvavo 8 klasės mokiniai, iš viso – 18 mokinių.

Projektu siekta paskatinti didesnį mokesleivių susidomėjimą istorija, lietuvių kalba, geresnio bendravimo ir bendradabiavimo su mokytojais bei palankesnio požiūrio į mokyklą. Projekto veikla apima tokias Bendrojo ugdymo sritis:

  • Lietuvių kalbos
  • Dorovės ugdymo (tikybos, etikos)
  • Socialinių mokslų (istorijos, geografijos)
  • Meninio ugdymo (dailės, muzikos, teatro, šokio)
  • Technologijų ir Bendrųjų kompetencijų ir gyvenimo įgūdžių ugdymą


 
Mokiniai filmą kūrė su kuriančia praktike Indre Šiliauskaite-Simanavičiene. Tai istorija, kurioje meilės drama vyksta sudėtingu Lietuvai trėmimų laikotarpiu. Rusų kareivis įsimyli lietuvaitę ir pasirengęs ją apsaugoti nuo visų pavojų, netgi dėl jos paaukoti gyvybę. Veiksmas vyksta atitinkamu istoriniu laikotarpiu, tačiau panaudotos šiuolaikinės dekoracijos ir išraiškos priemonės leidžia palyginti situaciją su mūsų laikotarpiu.

Mokiniai patys kūrė scenarijų, planavo filmo scenas, scenografiją. Jie bendru sutarimu pasiskirstė vaidmenis ir darbus, kuriuos reikia atlikti iki filmavimo pradžios, gamino būtinas dekoracijas, planavo veiksmo scenas, mokėsi raiškiai perteikti parengtus tekstus.

Mokiniai diskutavo, teikė savo pasiūlymus filmui įgyvendinti, dirbo bendradarbiaujančiose grupėse, aptarė savo įspūdžius planuojant bei įgyvendinant idėjas. Mokinių atlikti darbai fiksuoti sąveikiajame kalendoriuje – tai leido stebėti įgyvendinimo eigą bei pasidžiaugti atliktais darbais.

Mokiniams labiausiai patiko pati mintis, kad jie tapo tikro filmo autoriais ir atlikėjais. Jiems tai pasirodė labai įdomi, dar nežinoma ir neišbandyta patirtis. Juos domino, kaip vyksta kūrimo procesas, kiek ir kokių darbų reikia padaryti, kol gaunamas galutinis rezultatas.

Mokiniams patiko, kad pamokas vedė ne mokykloje dirbantis žmogus, turintis savitą netikėtą požiūrį į, regis, kasdieniškus ir savaime suprantamus dalykus. Žmogus iš kūrybinio pasaulio geba kitaip paaiškinti tuos pačius dalykus, sugalvoja kitokių būdų motyvuoti mokinius, neįprastai organizuoja mokinių veiklas.

Mokytojai susidomėję sekė, ką mokiniai veikia jiems neįprastose erdvėse, stebėjo mokinių dalyvavimą projekte ir jų aktyvumą, aptarė veiklų mokiniams organizavimą, taikomus metodus.


Atgal

DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.