#
#

Erdvė ir santykiai: kuriu ir mokausi grupėje

Tyrinėjimo sritis – tai mokinių tarp mokinių, mokytojų tarp mokytojų bei mokinių ir mokytojų tarpusavio santykiai. Tikslas – stiprinti mokyklos bendruomenės pozityvumą, palaikymą ir bendradarbiavimą.

Ši sritis po tiriamųjų žaidimų, individualių pokalbių išsirinkta iš mokyklos bendruomenės narių įvardytų probleminių ir keistinų sričių, tarp kurių buvo sveikata, saugumas, aplinka ir priemonės, elgesio ribos, valdymas, požiūriai, žmonės, bendruomenės veikla. Taip pat, renkantis kūrybinės veiklos formą pasirinktai sričiai tyrinėti ir keisti, mokyklos mokytojai ir mokiniai grupėse ir individualiai sutartinai pritarė mokyklos aplinkos gražinimo ir lauko klasės sukūrimo veiklai.

Projekte dalyvavo 5–10 klasių moksleiviai

Ką mes veikėme?

Mūsų kūrybos agentė Daiva Ivanauskaitė savo išradingumu, nuoširdumu, įžvalgumu pakerėjo ir mokinius, ir mokytojus. Projekto pradžioje buvo vykdomos įvairios veiklos, siekiant išsiaiškinti, kokių pokyčių mokiniai norėtų savo mokykloje. Viena įdomesnių užduočių – nupiešti mokyklą kaip žmogų (lytis, amžius, apranga, pomėgiai...).

Agentės dėka vyko įvairios pamokos, vestos kartu su jaunais architektais. Džiaugiamės pabuvoję architekto Rolando Paleko studijoje Vilniuje, kur maketavome savo mokyklą, sužinojome, kaip gimsta pastatas nuo idėjos iki statybų. Mūsų mokyklos bendruomenę pradžiugino ir architekto R. Paleko apsilankymas mokykloje. Tuomet kartu su mokyklos bendruomene buvo renkama vieta bendravimo erdvei įrengti.

Neginčijamai nuspręsta – šalia mokyklos esančiame pušynėlyje. Kiekvieną trečiadienį (o kartais ir ketvirtadienis), kai atvyksta agentė, mūsų mokykloje – šventė. Kaskart laukėme atvykstančių naujų žmonių, netikėtų veiklų, naujo atradimo džiaugsmo, kai nė vienas nelieka nepastebėtas, kiekvienam suteikiama galimybė kalbėti, kurti, veikti.

Veiklose buvo naudojami įvairūs metodai: žaidimai, lavinantys vaizduotę, orientaciją; pokalbis; darbas grupėje (bendravimas ir bendradarbiavimas); individualus darbas; lavinantys saviraišką piešiniai; interviu; ekskursija (po kaimą, į architekto studiją); maketavimas; pateikčių rengimas; filmavimas; fotografavimas ir kita.

Ryškiausi įspūdžiai:

JAUSMŲ VANDENYNO su 7 salomis (Džiaugsmo, Laimės, Liūdesio, Baimės, Pasitikėjimo, Saugumo, Draugystės) piešimas. Pagamintas laivelis turėjo nuplaukti į norimą salą...

Kūrybinės dirbtuvėlės: maketų „Vieta, kur gera mokytis“ kūrimas iš buitinių atliekų.

Ekskursija su kūrybos agente po kaimą bei išvyka į architekto Rolando Paleko studiją Vilniuje.

Per pamokas mokiniai mokėsi bendrauti, bendradarbiauti; įgavo daugiau drąsos, labiau pasitiki savimi, tapo draugiškesni, komunikabilesni; pratinami vertinti ir įsivertinti. Ypatingai jaučiamas iniciatyvumas, atliekant projekto namų darbus: interviu ėmimas iš bendruomenės narių, grupių užduočių pristatymas mokyklos bendruomenei ir svečiams. Mokiniai buvo mokomi filmuoti, fotografuoti.

Atgal


DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.