#
#

Kaip auga žodis

Kokia klausymo reikšmė ir kaip ugdyti sąmoningą klausymą? Kaip gautą patirtį išreikšti kalbos mene, bendraujant, kuriant, gyvenant? Kaip perkelti naujai atrastas sąvokas, žodžius, posakius, išraiškos formas, į aktyvų žodyną, kasdieninę kalbą? Kokios meninės išraiškos priemonės labiausiai motyvuoja vaikus domėtis kalba, skatina aktyviai įsitraukti į kūrybinę veiklą, sąmoningai tobulinti savo kalbą? Kokios bendravimo formos, situacijos, vietos skatina mokinių iniciatyvumą ir sėkmingą socializaciją?

Ryškiausia, įspūdingiausia ir smarkiai mus visus pakeitusi patirtis - garsų surašymo ekspedicija. Maršrutas: Kauno geležinkelio stotis – požeminė pėsčiųjų perėja – turgus – Vienybės aikštė – Vytauto Didžiojo Universitetas – Kauno valstybinis dramos teatras - Kauno Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčia; priemonės - bloknotas ir tušinukas; tikslas – garsų klausymas, gaudymas ir surašymas.

Įspūdžiai:

Galima užrašyti kvapą? Paklausyk – sliekas šliaužia... Tas triukšmas yra garsai...  Pastebėjot – garsas keičiasi... Ugnies garsas – Hhh hhh... Įįį – tylus rašymas ant lentos... Cicikcu  - akmens garsas... Žvakė dega – čšiiii... Tyla irgi turi garsą, tik jį sunku užrašyti... Sunku pasakyti, kas atsirado pirmas: garsas ar žodis... Mokytoja, o mes dar mokysimės? Šiandien - geriausia mano diena, aš noriu mokytis...

...ištirpau vyksme... aš vis dar stotyje, požeminėje perėjoje, turguje, Karo muziejaus sodelyje, turkų kalbos paskaitoje, teatre, bažnyčioje... manyje vis dar skamba geležinkelio bėgių dundėjimas, duslus požeminės perėjos ūžimas, butelių dzingėjimas turguje, turkų kalbos žodžiai, aktorių balsai, bažnyčios tyla... tapau begalinė, viską apimanti... girdžiu visus garsus kartu ir kiekvieną atskirai... daugybę garsų... jaučiu save visur ir visus savyje... kiaurai medžius ir debesis... aš nieko nebeplanuoju, nekontroliuoju, nemąstau, tiesiog pasitikiu vyksmu ir pasiduodu tėkmei... aš ir esu tėkmė... tekėjimas... tikėjimas... tik ėjimas...

...toks jausmas, kad kelionės metu nežinia kaip tapome vienata... vienu garsą įrašinėjančiu imtuvu... gyvenimą fiksuojančiu fotoaparatu... būties kvapo surinkėju..

Daugiau apie Kauno Vėtrungės pradinės mokyklos projektą skaitykite „Guy Claxton. Turime parengti vaikus ateičiai, nežinomybei" bernardinai.lt

Atgal

DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.