#
#

Mokytojų požiūrio į kūrybišką mokymąsi, bendradarbiavimą su kolegomis, pamokų formatą kaita miesto gimnazijoje

Projekto pradžioje ir pabaigoje fiksuojami dalyvių ir stebėtojų žodiniai liudijimai. Taip pat buvo naudojami klausimynai, organizuojamos apskrito stalo diskusijos. Tačiau akivaizdžiausia mokytojų pokyčių fiksavimo priemone (be klausimyno ir diskusijos) tapo jų pirmojo ir paskutiniojo integruotų veiklų plano palyginimas. Kūrybos agentė jį pavadino (Ne)susisiekiančių indų palyginimu. Pirmajame požiūris dar nepakitęs, tad matosi, kad veiklos gana tradicinės, tarpusavyje menkai tesusijusios, o paskutinės savarankiškai planuotos veiklos įdomumu nenusileidžia su praktikais planuotoms veikloms. 

Gyvi projekto dalyvių liudijimai rodo, kad projekto pradžioje mokytojai pamokos formatą suprato kiek tradiciškai. Jautėsi nesaugiai ir nedrąsiai. Klasės ir jų gyvenimai buvo tarsi nesusisiekiantys indai. Mokytojos vengė dalintis patirtimis su kolegėmis, šiek tiek konkuravo.

Po projekto gyvi projekto dalyvių liudijimai rodo, kad pokytis įvyko beveik visose srityse. Mokytojos laisvai dalinosi patirtimis, jas planavo ne tik su praktikais, bet ir savarankiškai. Išdrįso dalintis patirtimi su mokytojais dalykininkais, jiems patarinėdavo. Atsirado didesnė savivertė. Pasikeitė pamokų formatas, mokytojos gana greitai „pagavo“ kaip keiti formatą taip, kad nenukentėtų ugdymo plano turinys. 

Įvardijami penki ryškiausi bendru nutarimu išrinkti pokyčiai:
 Mokytojų tarpusavio bendradarbiavimo tradicijų ir bendradarbiavimui palankesnio mikroklimato atsiradimas: laisvai reiškiamos mintys, sumažėjo konkurencija, dalinamasi patirtimi, kartu planuojamos veiklos.
 Mokytojai atrado pamokų muziejuose/galerijose/kt. prasmę. Seniau mokytojams muziejai būdavo vietos, kuriose gidai praveda ekskursijas. Po projekto buvo suvokta, kad muziejus – tobula erdvė pamokai.
 Mokytojai atrado ir suvokė grupinių veiklų-pamokų (kuomet vienoje erdvėje dirba 2-4 klasės) naudą ir prasmę. Jau organizavo ir žada toliau organizuoti tokias veiklas savarankiškai.
 Iš esmės pasikeitė požiūris ne tik į mokiniams vedamų pamokų formatą, bet ir į metodinių susitikimų stilių bei atmosferą. Labai nustebino konkretus metodinis susitikimas, kurio metu projekte dalyvavusios mokytojos įprastus nuobodokus patirčių ir planų aptarimus įvilko į atraktyvių, dinamiškų ir labai įdomių veiklų pavidalus.


DĖMESIO: Svetainė buvo naudojama projekto vykdymo metu, nuo 2015 m. nebeatnaujinama ir 2020 m. bus uždaryta. Aktualios informacijos ieškokite Ugdymo sode.