Rašytinės kalbos pokyčiui fiksuoti naudojamas rišlaus pasakojimo kūrimo metodas. Mokytojos teigimu, prieš projektą savarankiškai kuriant įvairius pasakojimus, fiksuojamos padrikos, „išsibarstę“ ir labai konkrečios mokinių mintys. Dažnai pasakojimas telpa į vieną ilgą netaisyklingą sakinį. Kalba skurdoka, nevaizdinga. Daug rašybos klaidų. Projekto pabaigoje ryškus rašytinės kalbos pokytis fiksuojamas mokinių sukurtuose rišliuose tekstuose, skirtuose dokumentiniam filmui įgarsinti.
Daugiau |
|
Mokinių sprendimu, projekto metu buvo nuspręsta pasigaminti marškinėlius. Vyko matematikos, lietuvių kalbos, biologijos, etikos, kūno kultūros pamokos siejant jas su projekto idėja. Nagrinėtos ir integruotos įvaizdžio, įvaizdžio transformacijos, eskizavimo, simbolių, logotipų, matematinių skaičiavimų bei matavimų, bendradarbiavimo, laisvalaikio, kaulų struktūros, ekologijos, sveikos gyvensenos ir kt
Daugiau |
|
Pokyčiams fiksuoti naudojama užduotis „Prieš-Per-Toliau“: ant trijų didelių lapų moksleiviai orų prognozės simboliais pavaizdavo klasės tarpusavio santykius prieš projektą, per projektą ir kokius santykius prognozuoja toliau, pažymėjo „oro“ temperatūrą. Toliau sekė „orų“ apžvalga ir pokalbis.
Projekto pradžioje atlikdami užduotį „Prieš-Per-Toliau“ aštuoni moksleiviai piešė žaibus, septyni - lietų du - sniegą, vienas - pūgą, šeši - saulę pro debesis, vienas – saulę. Temperatūra apie +10.
Daugiau |
|
Projekto metu siekiama plėtoti komandinio darbo gebėjimus pasitelkiant garso vaizdo ir erdvės laboratorijas. Komandinio darbo pokyčiams fiksuoti naudojama bendro piešinio metodika. Lyginant piešinius projekto pradžioje ir projekto pabaigoje pastebima, kad projekto pradžioje vaikai buvo tiek uždari, kad piešdami viename popieriaus lape kiekvienas apsibrėždavo savo „lauką“ stora linija ir neleisdavo niekam jos peržengti, o piešinių refleksijos metu nedrąsiai reiškė savo nuomonę ir visiškai nemokėjo išklausyti vienas kito.
Daugiau |
|
Projekto metu siekiama teatrinių metodų pagalba plėtoti vaikų kalbinę raišką bei savimonę. Šiam tikslui pasitelkiamos nuoseklios kūrybinės užduotys, skatinančios savęs ir kitų pažinimą: „Savasis aš“, „Mano interjeras ir eksterjeras“, „Mano gyvenimo traukinys“, „Mano unikali lėlė-skulptūra”. Pastaroji užduotis apjungė anksčiau projekto metu įgytas patirtis ir tapo ne tik mokymosi, bet ir įsivertinimo priemone.
Daugiau |
|
Vienas iš siekiamų projekto rezultatų – mokinių kalbinės raiškos pokytis, fiksuojamas prieš ir po projekto atliekant kūrybinę užduotį „Apibūdinti savo draugą“ viešai ant scenos. Projekto pradžioje vaikams sunkiai sekėsi kalbėti, įvardindami draugo savybes rasdavo vos vieną kitą žodį. Prieš visus ant scenos kalbėjo labai nedrąsiai, nemokėjo reikšti emocijų, nuotaikos, apibūdindami kūrybiškumą pasitelkdavo vos vieną kitą žodį: yra, nėra kūrybiškas, gerai, normaliai, nemoku...
Daugiau |
|
Tikslinė grupė: mokytojai, Bendravimas ir santykiai (Problemų sprendimas), Mokytojų mokymasis ir tobulėjimas (KP principai)
Daugiau |
|
Prieš ir po projekto vykdoma mokytojų apklausa, kurios metu pateikiami analogiški klausimai.
Apie refleksiją:
• Kiek laiko per savaitę skiriate darbo aptarimui su kolegomis?
• Kiek laiko skiriate pamokos refleksijai kiekvienos pamokos pabaigoje?
• Kokius refleksijos metodus naudojate?
Daugiau |
|
Projekto pradžioje ir pabaigoje fiksuojamos viešo pristatymo „Jei aš būčiau išradėjas, tai ...“ situacijos video medžiagos forma. Vaikams paruošiama individualios darbo vietos, kiekvienam vaikui duodame po piešimo priemonę ir popieriaus lapą ir paprašome per 10 min. nupiešti piešinį tema „Jei aš būčiau išradėjas, tai ...“ . Po to kiekvienas vaikas turi 1 minutę pristatyti savo išradimą klasei. Pristatymai fiksuojami filmavimo kamera.
Daugiau |
|
Mokinių gebėjimo praktiškai taikyti geometrijos žinias pokyčiams fiksuoti naudojami mokinių sukurti lipdiniai iš modelino. Projekto pradžioje mokiniams išdalinamos nesudėtingos architektūrinės formos bažnyčios nuotraukos. Mokiniams duodamas modelinas (molis arba lipdymo masė iš druskos, miltų ir vandens) ir iš jo per 30 min. mokiniai paprašomi nulipdyti bažnyčią pavaizduotą nuotraukoje.
Daugiau |
|